Fireboy and Watergirl 2: Light Temple
Fireboy and Watergirl 2: Light Temple is een avontuur spelletje voor twee spelers, hoewel je het ook in je eentje kunt spelen. Je speelt niet tegen elkaar maar moet juist goed samenwerken om de twee helden door het doolhof te loodsen en alle diamantjes te pakken.
Hoe speel je Fireboy and Watergirl 2: Light Temple?
Fireboy and Watergirl 2: Light Temple (Vuurjongen en Watermeisje 2: De Tempel van het Licht) is een platform spelletje vol doolhof puzzeltjes. Het is de bedoeling dat je de twee helden helpt de weg te zoeken door een tempel vol puzzels en vallen.
Om de uitgang van ieder level te openen moet je onderweg alle diamantjes verzamelen. Vuurjongen en Watermeisje hebben speciale krachten die goed bij elkaar aansluiten. Wat de een niet kan, kan de ander juist wel. Daarom zullen ze goed moeten samenwerken om de gevaarlijke reis door de tempel te overleven.
Druk de knoppen in, zet de schakelaars om en duw de hendels de ene of de andere kant op om de deuren te openen en de bewegende platforms aan of uit te zetten. Je kunt de lichtstralen weerkaatsen met spiegels die je kunt verschuiven of draaien. Zo activeer je de geheime mechanismen van de Tempel van het Licht.
Hoe win je Fireboy and Watergirl 2: Light Temple?
Aan het einde van ieder level moet Fireboy de deur met het rode Mars symbooltje bereiken. Watergirl moet juist bij de deur met het blauwe Venus symbooltje zien te komen. Alleen als de juiste held bij de juiste deur staat zullen beide poorten openen.
Op de level-kaart zie je een netwerk van diamantjes. Deze stellen ieder een level voor. Er zijn in totaal 40 niveaus om uit te spelen. De vorm van de diamantjes geeft aan met wat voor een level je te maken hebt. Bijvoorbeeld een puzzel met lichtstralen, een lampen-uit doolhof level waarin je in het donker de weg moet zoeken, of een puzzel die je binnen een bepaalde tijd moet uitspelen.
Er is ook een kleurencode voor de levels die je hebt uitgespeeld. Als het diamantje groen wordt, dan heb je het level uitgespeeld en alle speciale opdrachten voor dat level voltooid (je ziet hier op het eindscherm van elk level een overzicht van). Als het diamantje oranje wordt heb je het level wel uitgespeeld, maar nog niet alle missies volbracht. Je kunt deze levels altijd opnieuw spelen.
Welke speciale krachten hebben Fireboy en Watergirl?
Fireboy kan door het vuur lopen, maar hij mag het water absoluut niet aanraken want dan gaat hij dood. Watermeisje kan door het water waden, maar als zij het vuur aanraakt loopt het verkeerd met haar af. Beide personages moeten uit de buurt blijven van het giftige groene slijm. Als ze erin vallen overleven ze dat geen van beide.
Vuurjongen kan de rode gems verzamelen maar niet de blauwe. Watermeisje kan de blauwe edelstenen pakken maar niet de rode. Er zijn ook een aantal wit-grijze diamanten in de tempel verstopt. De twee helden kunnen die beiden pakken.
Of je nu in je eentje of met z’n tweeën speelt, het is belangrijk dat zowel Vuurjongen als Watermeisje heelhuids bij de uitgang komt. Het lot van beide personages is immers verbonden, dus als de ene onderweg sneuvelt dan red de ander het ook niet. Je moet het level dan weer vanaf het begin opnieuw proberen. Zorg dus dat de twee helden echt samenwerken om elkaar goed te helpen.
Wanneer kwam Fireboy and Watergirl 2: Light Temple voor het eerst uit?
De Vuurjongen en Watermeisje spelletjes serie is een klassieker onder de online casual games. De oorspronkelijke Flash-versie kwam uit in oktober 2010. Toen Flash Player niet meer werd voortgezet is er een HTML5-versie uitgebracht. Deze verscheen voor het eerst op 4 juli 2018.
Wie heeft Fireboy and Watergirl 2: Light Temple gemaakt?
Dit spel is ontworpen en ontwikkeld door Oslo Albet en Jan Villanueva.